Välkommen till Noble Arts kundcenter

Handla tryggt och enkelt på nobleart.se

Leveransinformation

Vanliga frågor och svar

Vad har ni för leveranstid?

När det gäller produkter som ska tryckas så är det normalt 3- 4 veckor som gäller. Har du något viktigt datum, dead line, som du måste ha produkterna till så måste vi alltid veta det så vi kan kontrollera lagersituationen och med tryckare. Leveranstiden är ALLTID från godkänt korrektur.
Produkter utan märkning normalt 3- 5 arbetsdagar.

Kan jag få leverans till mer än en adress?

Det går att få leveransen uppdelad på flera adresser. Tänk på att fraktkostnad tillkommer för respektive adress. I vissa fall kan det tillkomma en kostnad för merarbetet att dela upp varorna. Meddela oss alltid i samband med beställning så vi kan planera in det från början.

Kan ni leverera varor till utlandet?

Det kan vi ordna men tänk på att fraktkostnaden till utalandet blir högre och att leveransen tar några dagar extra. Utanför EU går oftast bra lite beroende på vilket land det gäller. Tänk på att utanför EU kan tullkostnad tillkomma för mottagaren.

Erbjuder ni returrätt?

Produkter i obruten förpackning som inte är profilerade kan normalt returneras inom 5 dagar. Tryckta produkter är specifikt tillverkade för kund och kan inte returneras. Kontakta oss alltid innan varorna returneras.

Hur beställer jag?

Tryck här för mer info.

Erbjuder ni kredit?

Företag, myndigheter och organisationer har 30 dagars kredit efter godkänd kreditprövning.

Kan jag få andra stafflingar än de som står i webshopen

Det går oftast bra. Vissa fall kan antalet vara anpassade till transportförpackningar för respektive produkt. Ring oss 021-12 08 96 eller maila här:

Vad är startkostnad, schablonkostnad, brodyrkort etc?

BRODYRKORT är den digitala fil som brodyrmaskinerna broderar från. Brodyrkortet är ett litet hantverk i sig där vi manuellt programmerar stygnsättningen för maskinerna. 995:- är kostnaden för att tillverka brodyrkortet. Kortet kan användas om flera gånger men endast i samma storlek.

SCHABLON eller tryckplåt måste tryckeriet först skapa för att kunna trycka er logotype. Det behövs en schablon/tryckplåt för varje färg. Schablonkostnaden är en kostnad för att ta fram tryckschablonen.

StTARTKOSTNAD, vi har valt att använda oss av ett begrepp för många olika tryckmetoder
utöver ovan. för att inte blanda in för många olika begrepp för kunden. Startkostnaden är en kostnad som kan vara att ta fram en tryckkliche för tampotryck. Det kan också vara en ställtid, det vill säga den tid det tar för tryckaren att kalibrera tryckfärgerna vid t.ex digitaltryck. Om du har fler funderingar så ring oss gärna på telefon 021-12 08 96 vi är till för dig.

I vilket format ska min logotype vara?

Vi behöver normalt tryckfilen som en vektorfil. Vektorfiler är vanligtvis sparade som en EPS-fil.

Jag har ingen EPS-fil kan ni hjälpa mig?

Klart vi kan gärna hjälper till att skapa en EPS-fil om du inte har det. Vi behöver då en stor bild i JPEG-, PDF- eller TIFF-format.

Varför behöver ni ha ett färgnummer från PMS skalan?

Alla färger har olika färgnyanser. För att säkerställa att det blir lika färgnyans varje gång ni beställer produkter med tryck så använder vi oss av en internationell standard.
Pantone Matching System (PMS)

Skickar ni korrektur?

Du får alltid ett korrektur från oss. Vid brodyr skickar vi ett fotokorrektur och övriga ett digitalt korrektur. För din och vår säkerhet så startar vi aldrig upp trycket innan vi får ett godkännande från dig. Tänk på att leveranstiden är från godkänt korrektur så det är viktigt att du återkopplar snabbt.

Erbjuder ni provtryck?

Fysiskt prov med tryck tar vi sällan fram innan produktionen startar. Om du vill ha ett provtryck så tänk på att det blir en extra kostnad som tillkommer. Dessutom så förlängs leveranstiden. Däremot får du alltid ett korrektur för godkännande.

  • Har du ytterligare frågor tveka inte att skriv till oss här